onsdag den 7. oktober 2015

Rauch, Buenos Aires & Rotary...

Tid til et indlæg igen.

Tiden flyver afsted. Det er allerede blevet oktober og jeg har oplevet en hel del siden sidst jeg opdaterede...

Lidt om hvad jeg render og laver.

Som skrevet i sidste indlæg, har jeg for 3 uger siden været på weekend tur til Rauch (rettelse: vest fra BA). Her skulle besøges en masse familie. Tidligt lørdag morgen d. 19 september satte vi kursen mod Rauch, turen tog lidt over 3 timer. Rauch ligger ude på landet, og jeg syntes vi kørte i godt lang tid. På 3 timer kunne jeg være i den anden ende af Danmark. Jeg tog derfor et kig på et kort over Argentina, og jeg var ikke specielt langt væk fra hvor jeg bor... Argentina er kæmpe stort, meget større end lille Danmark.
I Rauch var vi for det meste rundt for at besøge en masse familie. Lørdag eftermiddag var vi kirke til konfirmation, og om aftenen så til konfirmations middag. Konfirmation er ikke det store her nede. Konfirmanden er for det meste omkring 10 år. Tænker det siger lidt, at konfirmanden var i joggingtøj... hernede er det 15 års fødselsdag, man fejrer med en stor fest.

Vi overnattede hos min værtsmormor, og satte så igen kursen mod City Bell søndag formiddag. Da jeg ankom hjemme, skulle jeg skynde mig videre til mit første Rotex møde. Det var første gang alle os Rotary udvekslingsstudenter i distrikt 4915 var samlet. Det var super fedt at møde alle udvekslingsstudenterne og ikke mindst de fantastiske Rotex folk. Vi sad sådan set bare og snakkede og selvfølge byttede vi også lidt pins. Super hyggeligt.

Mandag d. 21 september var det Día de la Primavera, første forårsdag. Derfor havde vi fri for skolen. Dagen tilbragte jeg sammen med nogle af de andre udvekslingsstudenter, til forårs festival. Og skal jeg være helt ærlig, var festivalen ikke specielt spændene. Vi tog derfor rimelig hurtigt hjem. Signe (Dansker) og jeg tog derfor en tur i den argentinske Wallmart og købte en helt masse argentinsk slik. Jeg tilbragte resten af aftenen hjemme hos Signe.  

Onsdag tog jeg med Signe og Clara (Værtssøster) til Buenos Aires. Vi havde planlagt en masse udendørsting, men kort efter vi forlod City Bell, begyndte det at stå ned i stænger. Fedt... Så det blev istedet til lidt indendørs shopping og vi besøgte også El Ateneo. El Ateneo er et gammelt teater der er blevet lavet om til en kæmpe bog forretning. Og dog må jeg indrømme mig som på ingen måde er bog-fan, var jeg meget imponeret. Jeg er totalt forelsket i BA. BA er simpelthen den fedeste by, også på trods af regn. Jeg er så glad for at bo så tæt på, for jeg kunne skrive en kæmpe lang liste om seværdigheder og ting jeg gerne vil besøge i Buenos Aires. Det er helt fantastisk.

Jeg var fredag til et stort velkomst Rotary møde, i en af det andre Rotary klubber i distriktet. Der blev sagt velkommen til os udvekslingsstudenterne. Vi blev præsenteret en for en, og derefter stillet op på en række. Her stod vi (i godt lang tid) meget præsentable, i vores flotte blazere.
Mødet var også for kommende udvekslingsstudenter, så der blev også givet en hel masse information, om Rotary youth exchange program. De var virkelig hyggeligt og jeg nyder virkelig at bruge tid med de andre udvekslingsstudenter. Rotary er virkelig bare en god måde at møde nye mennesker på.

Hele sidste uge og indtil i dag, har jeg boet hos min 2. værtsfamilie, da min 1. værtsfamilie har været på ferie. Jeg har været så heldig med mine værtsfamilier. Jeg elsker dem allerede virkelig højt, og jeg er så taknemlig for at de lukke mig ind i deres hjem.

Jeg har det godt. Argentina er fantastisk, og jeg oplever nye ting hver eneste dag.
Det er super fedt. Men må være helt ærlig også at indrømme, det heler ikke altid er helt nemt. Det er ikke nemt at tage til et helt nyt land, helt ny kultur og ikke mindst et land med et helt andet sprog.
Jeg oplever så mange ting og det hele er så overvældende. Jeg har måtte konstaterer at jeg også har anstrengt mig selv for meget nogle gange. Det er så stor en forvandtling fra lille Danmark og det kan til tider mærkes på kroppen. Jeg måtte desværre også ligge mig syg igen i sidste uge. Jeg vågnede mandag sidste uge meget udmattet og med ret kraftig hovedpine. Jeg tog i skole, men det blev bare være og jeg måtte derfor tage hjem. Jeg er har det sidste stykke tid været meget træt og udmattet, og sidste uge måtte jeg bare tage en uge i sengen. Jeg har indtil videre skrevet meget om alle de fantastiske ting jeg går og oplever, og det er også det jeg primært vil gøre. Men jeg tænkte at jeg ligeså godt kunne være ærlig, og så også fortælle at livet som en udvekslingsstudent i et fremmedet land også kan være svært, også på trods af vi er blevet sat foran sådan en fantastisk mulighed.
Nu skal det ikke lyde som om at det hele bare går dårligt hele tiden, for det er slet ikke sådan det står til. Det her en af de mindre ting. Jeg har det godt, og det her har kun gjort mig så meget klogere på mig selv som person. Udveksling er virkelig det fedeste, du får så meget ud af det. Jeg er så taknemlig for at have fået muligheden for at opleve verden, på den her måde.  
Udveksling kan kun anbefales, hvis der sider nogle og skulle overveje det der ude.

Så skulle du have nogle spørgsmål, så skriv kommentaren eller en mail: julleyoughurt@hotmail.dk, så vil jeg med glæde svare 

- Julie <3 



Asado <3 <3 <3



Día de la Primavera


Lara (Tyskland) <3

Signes om min tur i Wallmart

Maté










Udvekslingsstudenterne af Rotary klub City Bell


Lara & Tanja 


Silas & Ruby 


El Ateneo







Distrikt 4915 <3 <3 <3



Tanja (Schweiz) & Maïwenn (Frankrig)

Signe & Maïwenn

Rossella (Italien) & Céline (Italien)

Ja, vi fik nogle super flotte trøjer og dermed også et super flot Maté krus

Silas (Tyskland), Lara (Tyskland), Tanja (Schweiz) & Margaux (Frankrig)



Clara, Cata & Justina (Danmark 14/15)

Min elskede værtssøstre <3

Justina, Lucia (Rotex præsident) & Clara


Ingen kommentarer:

Send en kommentar