tirsdag den 25. august 2015

En uge i Argentina!!!

Hola!!!

Jeg har nu været her i en uge, og er i dag startet i skole.

Lidt om ugen.
Det hele startede i Kastrup lufthavn hvor jeg mandag eftermiddag mødtes med alle de andre udvekslingstudenter som også skulle til Argentina. Vi fløj sammen til Buenos Aires lufthavn, med en mellemlanding i Frankfurt lufthavn. Det var en super laaang flyvetur, men det gode slevskab hjalp helt klart meget. Flyet til Buenos Aires var et natfly, så fik også sovet lidt af turen. Da vi ankom til BA skulle vi gennem hel del former for told, men det gik heldigvis meget snildt. Da jeg havde fået min kuffert og efterhånden var kommet gennem alt tolden, steg spændingen lige en hel del. Ude i ankomsthallen stod min værtsfamilie. Jeg sagde farvel til vores rejseguide og sagde farvel til alle de andre udvekslingsstudenter. Og så var det ellers ud i ankomsthallen og møde min værtsfamilie. Der stod min værts mor og ene værtssøster, med et fint lille skilt med mit navn på. Så blev jeg eller modtaget med kys og kram, super dejlig velkomst. Vi tog hjem, fik en lille rundvisning i huset og fik en masse informationer om hvordan det hele i huset fungerer bl.a. at vi har 2 housemates. Jeg fik pakket ud og har efterhånden fået sat mit eget præg på mit værelse. I løbet af aftenen kom resten af familien hjem og jeg fik hilst på dem. De er så super søde, og kunne ikke være mere taknemlig for deres velkomst og at de åbner deres hus for mig på den måde.

Jeg er i løbet af ugen blevet vist rundt i City Bell af min søde værtssøster. Har efterhånden fået en lille ide om hvordan byen fungerer, og ved hvor den centrale gade "Cantilo" ligger (vigtigt ;)). Jeg var torsdag i La plata med, den Signe (anden dansker), Jack (udvekslingsstudent fra USA) og en Mati (Rejste til Frankrig i går). Her blev vi vist rundt, La Plata er en super flot by, med mange flotte bygninger og hyggelige steder. Dog lidt beskidt. Efterfølgende tog vi hjem til Mati og fik vafler med "Dulce de Leche" (Argentinas bud på nutella, bare karamel i stedet). Det var super hyggeligt.
Fredag til lørdag sov Signe hos mig. Det var super hyggeligt og vi fik set vores første argentinske supermarked, småt og tæt proppet (Dog også bare det lille lokale et). Vi var sammen med min værtsfamilie til børnefødselsdag om lørdagen. Det er meget anderledes end danske børnefødselsdage. Her lejes en form for have i nogle timer, og så bliver der ellers linet op med alle mulige sjove former for underholdning, så som rodeo tyr, trampolin og hoppeborg. Vi var også ude for at købe min skoleuniform lørdag. Søndag kørte min værtsfamilie og jeg rundt i City Bell og her fik jeg set en masse af City Bell. Vi var et smut forbi rideskolen for at sige hej til hestene og så viste de mig ting som "Grand Bell" som er der alle de store huse og de rige mennesker er (mega meget security). Her fik jeg også set et stort og flot supermarked :').

I går var jeg et hurtigt smut på skolen, og blive vist rundt. Jeg startede så i dag. Jeg var super nervøs, for at skulle starte på en skole på den anden side af jorden og skulle undervises på et fremmed sprog. Men det gik super fint. Her møder man kl. 07.15 (alt for tidligt hvis det stod til mig). Dem i min klasse virker super søde, godt nok er det kun et par stykker der snakker engelsk. De to første timer var fritimer, da der ikke var nogen lærer. Så der blev hurtigt samlet en stor cirkel rundt om mig, og så var der ellers en masse spørgsmål der skulle besvares. Resten af dagen havde vi almindelige lektioner, som jeg ikke forstod noget som helst af, men det kommer vel. Meget af undervisningen fortiden, omhandler en tur som næsten alle fra min klasse og parallel klasse skal på i September til Salta (Et sted i nord Argentina). De laver en masse forskellige ting for at samle penge ind til turen, så som at sælge Empanadas hver fredag og en hel masse flere ting. Jeg havde en rigtig fin dag i skolen.

- Julie <3





















Har i nogle spørgsmål så skriv endelig i kommentaren eller send en mail: julleyoughurt@hotmail.dk 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar